Sofia Lou

Never be afraid to be kicked in the teeth. Let the blood and the bruises define your legacy.

Såhär var 2012.

Kategori: Puls

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag sökte till en universitetsskola i Australien och kom in! Jag ordnade allt med visum och allt sånt inför att bo i Australien. Jag sa upp mig från en arbetsplats jag älskar. 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
En föredetta klasskompis som jag har varit väldigt bra vän med (men inte längre är det) blev gravid och ska föda vilken dag som helst!
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej.
 
Vilka länder besökte du?
USA och Grekland.
 
Skiathos med Axel.
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Jag saknar att inte känna en inre frid. Att vara ångestfri. Vet att man inte kan vara det helt men har haft så sjukt mycket ångest under 2012. Skulle vara skönt att slippa det och istället ha en mage utan magkatarr och sömnlösa nätter.
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas?
14 oktober, när jag fyllde 20 år.
 
Vilken var din största framgång 2012?
Att jag lyckades så bra på jobbet och fick så sjukt mycket cred för det! Att jag slet som ett djur och vägrade ge upp och att det gav resultat. Känns otroligt bra att dessutom ha fått det bekräftat av alla mina kollegor och mina chefer. I'm proud!
 
Påväg till jobbet.
 
Största misstaget?
Att förstöra så mycket för mig själv. Jag gör det konstant, omedvetet. Hatar det.
 
Bästa köpet?
Har verkligen köpt brutalt mycket det här året. Men att köpa flygbiljetterna till Sydney kändes ganska fantastiskt.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja många saker! Men en stor glädje under 2012 var att jag hittade min fina vän Amanda, hon har skänkt mig mycket glädje.
 
Amanda (supergammal bild dock).
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?
Greyhound - Swedish House Mafia. One Day - Asaf Avidan & The Mojos. Ride - Lana Del Rey.
 
Swedish House Mafia på Friends Arena, bild tagen av mig.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det gick nog jämt ut.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Läst mer! Fotat mer. Tagit vara på tiden.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Spenderat så mycket pengar. Kunde ha sparat en del istället.
 
Blev du kär i år?
Jag är ju redan superkär i min Axel <3
 
Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy!!
 
Bästa boken du läst i år?
Hela Hungergames-trilogin, fantastisk!
 
Största musikaliska upptäckten?
Lana Del Rey!
 
Lana Del Rey.
 
Något du önskade dig och fick?
En ny iPhone och att resan till Australien blir av!
 
Något du önskade dig och inte fick?
Önskade att jag hade åkt till Kolmården med Axel men det blev bara aldrig av.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Firade hemma med släkt och Axel. Fyllde år på en söndag så fanns inte mycket mer att göra än att mysa, och det var alldeles utmärkt.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag inte skulle sett ner på mig själv så mycket. Skulle ha njutit mer istället och inte oroat mig så mycket.
 
Vad fick dig att må bra?
Resan till New York med familjen. Resan till Skiathos med Axel. Alla mysiga middagar på stan. Tapas. Att jag lärde känna Amanda ännu bättre. Att jag var en helg i Göteborg och levde rövare tillsammans med Lotta. En del dagar på jobbet också, typ efter höstlovet.
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Christian Bale!!
 
Vem saknade du?
Lotta, önskar att vi umgåtts mer, speciellt nu under hösten.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Återigen - kände ju Amanda innan men inte på det här sättet som vi känner varandra nu. Så himla fint. 
 
Mest stolt över?
Min prestation på jobbet. Jag har jobbat med en flicka med en otroligt knepig diagnos och ändå klarat det och njutit av det och haft så otroligt kul. Jag har också lärt mig brutalt mycket och har fått kunskaper och minnen som jag kommer bära med mig hela livet. Och att få den fina responsen jag fått, för det håra arbete jag gjort - det är priceless.
 
Högsta önskan just nu?
Att allt kommer gå bra i Australien och att vi hittar ett boende som inte är brutaldyrt!!! 
 
Axel och jag inatt vid tolslaget, när 2012 blev 2013. Nu gör vi det här året till det bästa, puss!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: