Sofia Lou

Never be afraid to be kicked in the teeth. Let the blood and the bruises define your legacy.

Thursday.

Kategori: Puls

Fem låtar du aldrig kommer tröttna på.
 
Bästa dagen någonsin.
Min student, 31 maj 2011. Herre-fucking-jävlar vilken dag det var. PERFEKT! Hade längtat så länge, så innerligt. 
 
Vad du helst gör när du är ledig.
Tränar <3 Hinner aldrig annars. Går på stan, utan att stressa. Maraton-tittar på serier. Är bäst på att titta på Grey's Anatomy, Sex and the City eller Gossip Girl. Har kollat i 12 timmar i sträck på alla dessa serier. Vid olika tillfällen. Bara legat och gått från avsnitt till avsnitt. I 12 timmar. Hehe.
 
Två resor du skulle vilja göra om.
Min och Axels ö-luff i Grekland förra året, fast med lite bättre planering av val av båtar och hotell. Annars perfect. New York med familjen, men skulle gärna vilja åka med någon i min ålder. Älskar New York, är hemma där. 
 
Bästa konserten du varit på.
Lady Gaga i Globen, 30 augusti 2012. Magiskt.
 
 
Framtidsplaner.
Åh önskar att jag kunde skriva det än, men man vet aldrig vem som tittar in. Men kan väl säga såhär. Jag fick precis veta, nu för cirka 30 minuter sedan, att jag har blivit antagen till en skola. Väldigt, väldigt långt borta.
 
Vart står du ett år från idag.
Antingen pluggar jag i USA eller jobbar med mina mysiga barn igen. 
 
Favoritstad.
New York. Berlin. Stockholm!
 
Favoritpersoner.
Axel och Lotta. Lady Gaga? :)
 
Vad skulle du helst göra precis just nu, om du kunde?
Vara i Berlin med mina finaste personer (läs ovanstående, vore trevligt om Gaga ville följa med då också hehe). Dricka öl, äta döner teller och njuta av en av Europas bästa städer. Dansa i sofforna på Weekend på nätterna och åka u-bahn och s-bahn på dagarna. Gå över Hackescher Markt och sitta i solen. Köpa nya Dr Martens och bara NJUTA. BERLIN <3333
 
Något betydelsefullt.
Kärleken mellan mig och min pojkvän. Våran relation. Vi är bästa vänner, vi är varandras. Det är det finaste jag har upplevt och det värdefullaste jag har.
 
Vi på Skiathos, Grekland, i somras <3
 
Som en andra familj.
Familjen Bodin har varit min andra familj sedan jag var 3 år gammal. Men numera är ju Axels familj som min andra familj också. Så jag har väl tre familjer då!
 
En bra dag i våras.
Våren var väldigt seg faktiskt. Men min och Axels 2-årsdag var väldigt fin!
 
En bra dag i somras.
När jag hade sommaravslutning på jobbet. Vi hade personalfest, åt sommarmat och drack vin, champagne och öl tillsammans. Skrattade med kollegor jag knappt pratat med förut. Var på skolans takterass som jag inte visste fanns. Njöt av solen. Njöt av sällskap. Njöt av sommaren. När magarna började kurra mot kvällen åkte jag och Amanda till söder, vinrusiga och åt tapas. Så himla bra dag.
 
En bra dag den här veckan.
I tisdags. Jag var tillbaka på jobbet efter att ha varit sjuk i några dagar. Alltså, älskar mitt jobb <3
 

Kommentarer

  • anonym säger:

    synd att du redan har en pojkvän, du är så jävla fin //en beundrare i din närhet

    2012-10-06 | 11:30:32

Kommentera inlägget här: